Határtalanul 2024

Úti beszámoló

Indulás:

1.nap: Az indulás reggel 6 h-kor volt Nyékládházáról. Első állomásunk Körmöcbánya volt, ahol a Pénztörténeti Múzeum kiállítási termeit néztük meg egészen a pénz keletkezésétől napjainkig. Majd Selmecbányára indultunk, ahol a Bányamúzeumot tekintettük meg. Este elfoglaltuk a szállásunkat Rimakokovóban, a helyi panzióban.

2.nap: Reggeli után elindultunk Rimaszombatra, ahol a Helytörténeti Múzeumot látogattuk meg, valamint Petőfi Sándor szobrát is megnéztük. Később felsétáltunk a Szent Katalin kápolnába. Tovább utaztunk Fülekre, ahol a füleki várat néztük meg, valamint a vár tövében található II. Világháborús bunkert tekintettük meg. Innen a Krasznahorkaljai várhoz és az Andrássy Mauzóleumhoz vettük az irányt. Este visszamentünk a szállásunkra, ami ugyanott volt, mint előző éjszaka. Vacsora után tábortűz mellett jókat beszélgettünk.

3. nap: Reggeli után Méhibe mentünk, ahol egy helyi agrárvállalkozóval találkoztunk(Antal Zoltán), aki bemutatta a kertészetét, az ott  található technológiákat, gépeket és ismertette a jövőbeli fejlesztéseket  és terveit is.  Tovább indultunk a Tornaljai helyi általános iskolába( Kazinczy Ferenc Alapiskola), ahol bemutatták az iskolai életet, különböző versenyeredményeket, szerepléseiket, majd  körbevezettek az iskola területén. Hanván a református lelkész( Nagy Ákos Róbert) mutatta be a templomot és környékét. Tompa Mihály itteni lelkészi munkásságát is megismertük és a sírját is megtekintettük. Ez után a Betléri Andrássy vadászkastélyhoz utaztunk, majd utolsó állomásunk Rozsnyó volt. Késő este érkeztünk meg Nyékládházára.